Välmående och livslust!

Hälsa...vad är det för dig? För mig har det alltid inneburit att vara smal och smäcker oavsett hur man blivit sådan. Nu vet jag att det inte är så även om man när man lever hälsosamt oftast minskar en del i storlek då det har mycket med livstilen att göra i vilken storlek man dras med. Vi som startat denna blogg är jag (Emma Wellsfält) och min älskade vän Emma Larsson (som kommer med en presentation i dagarna). Jag bor i Falkenberg och har haft problem med min kroppsstorlek sedan unga år, jag har heller aldrig levt särksillt hälsosamt och har ingen annan än mig själv att skylla för mitt förfall. Nu har jag både man och barn och känner att jag inte vill tvinga på dem min livsstil såsom den ser ut idag vilket annars lätt händer då det huvudsakligen är jag som står för maten. Så därför är jag här och skriver idag, jag vill börja leva ett nytt liv, ett liv med hälsan i fokus. Ett liv där all fokusering på vikt och mätning glöms bort och man mäter istället känslan av välmående och livslust. Vi skall utesluta alla farliga E-ämnen och kemikalier som förpestar mängder av mat i dagens samhälle, vi ska röra oss mer och peppa varandra längs denna långa väg av förändring. Nu jä*lar ska livet förändras!


Den mest aktiva delen i bloggen kommer bestå av veckomenyer, recept för söndag-tors kommer varje vecka att läggas ut och alltätande som sker utöver det är på eget ansvar. Recepten kommer att senast läggas ut varje fredag så att man har tid för att inhandla nödvändiga ingredienser i god tid. Vi kommer även om möjligt lägga ut bilder och "recension" av maträtterna vi lagat.


Hoppas många väljer att följa oss och kanske även ta samma vägar som oss!


Läng till lista över alla farliga E-ämnen: http://www.tv3.se/files/davda/biverkningar_e_amnen.pdf (denna lista kommer bifogas vid fler tillfällen)


Kommentarer
Postat av: Monica

Tycker ni gör helt rätt i att rikta in er på bra mat med så lite tillsatser som möjligt. Ekologiskt är ofta lite dyrare, men bra mat lagad från grunden får oftast en mindre prislapp än ett halvfabrikat med okänt ursprung och många E-nummer.

Lycka till med livsstilsomvändningen. Ni har väl förresten läst Den hemlige kocken av Mats Eric Nilsson?



Ha en fortsatt trevlig kväll,



/Monica

2009-01-06 @ 21:05:08
URL: http://www.jordochdjur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0