Massa god mat =)

Måste säga att det va en väldigt bra idé detta med att turas om att ge matsedel för veckan. Vi här hemma har en förmåga att ofta köra fast i samma gammla maträtter men nu får man ju lära sig laga massa goda maträtter. Emma har satt ihop en jätte god matsedel, kommer bli svårt att  bräcka denna ;-).  Igår kasslerfyllda paprikor;

 


Detta va väldigt gott!!! Ovan ser ni Johans portion, en paprika m. ris och brunsås. Han blev väldigt mätt så receptet räcker nog allt till 8 personer. För det är knappt att man äter en paprika per person. Men väldigt gott. Även detta kommer göra fler gånger. Jag bytte dock ut tomatpurén mot chilisås och det va supergott.

Idag va det dags för Fetaostfyllda järpar!! Va dock ute lite sista stund och när jag ställde mig och skulle börja o läste igenom receptet stog det att man skulle sätta in järparna i ugnen med tomatsåsen, vilken tomatsås?!?! Så det blev google och tillslut hittade jag den tillhörande tomatsåsen. Lite sen mat men gott blev det!!! Hittar tyvärr inte tillbaka till sidan, kanske Emma har adressen?? Den tomatsåsen kommer jag abaolut göra många fler gånger (även biffarna), och jag som inte ens gillar tomatsås annars ;-).

Annars går det framåt med vägen mot ett sundare liv, imorgon bitti blir det promenad med Marica =)
//Emma Larsson

Kommentarer
Postat av: ~Rödebäckaren~

Ni är jätteduktiga båda två.

2009-01-13 @ 23:12:49
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0